Bloemenbureau Holland presenteert trends 2014/2015

In opdracht van Bloemenbureau Holland presenteerde trendanaliste Aafje Nijman donderdag 13 november de trends aan de consumentenpers. Natuurlijke materialen, speelsheid en luxe zijn de onderwerpen die gaan spelen.

In het komende jaar staan vier trends centraal. De eerste is ‘Unexpected Wild’. Hier voeren robuuste, natuurlijke en rauwe materialen de boventoon. Kamerplanten spelen in deze trend een belangrijke rol.

De tweede trend is ‘The Happy Life’. Luchtige vormen, vrolijkheid en kleur zijn kernwoorden die passen bij deze trend. Bij de derde trend ‘Eco Luxe’ draait het om rust, eenvoud en natuurlijke luxe. De laatste trend is ‘New Truth’. Het gaat hier om de nieuwe werkelijkheid, futurisme en technologische mogelijkheden.

„Telers moeten oog hebben voor de toekomst en de trends. De verantwoordelijkheid van een kweker stopt niet bij het afleveren van een goed product. Zij moeten kijken naar wat de consument wil”, tipte Aafje Nijman.

Bloemenbureau Holland nodigde de consumentenpers en verschillende bloggers uit voor de trendpresentatie. „Wij willen de consumentenbladen en bloggers laten zien dat bloemen en planten heel goed meekunnen met de trends. We willen ze hiermee te inspireren en hopen dat bloemen en planten weer onder de aandacht gebracht gaan worden”, aldus Monique Kemperman van Bloemenbureau Holland.

In de trend ‘Unexpected Wild’ worden robuuste, natuurlijke materialen gecombineerd met kamerplanten.

De trend ‘The Happy Life’ staat voor kleur en speelsheid. Harde kleuren en pasteltinten worden gecombineerd.

Bij de trend ‘Eco Luxe’ worden luxe en glans gecombineerd met natuurlijke materialen.

BBH had de consumentenbladen uitgenodigd om de trendlezing bij te wonen, met als doel hen te inspireren. De creaties werden veelvuldig vastgelegd.