Vakblad voor de Bloemisterij Corona Bloemenbureau Holland wil teken van hoop geven

Bloemenbureau Holland wil teken van hoop geven

0

Bloemenbureau Holland heeft een speciale campagne ontwikkeld om bloemen top-of-mind te houden bij consumenten in deze tijd. Bloemenfiguren met de tekst ‘let hope bloom’ en ‘L’espoir fleurit’ zijn leidend voor deze campagne. De organisatie wil iedereen een teken van hoop geven, geschreven in de taal van bloemen.

In samenwerking met Dutch Flower Group zijn de bloemenfiguren tot stand gekomen. Zo’n 200.000 bloemen vormen samen de letters ‘let hope bloom’ en ‘L’espoir fleurit’. „We willen bloemen positief onder de aandacht brengen. Bloemen spreken een krachtige taal en geven hoop en troost in deze tijden. Iets wat iedereen nu wel kan gebruiken ” zegt Esther de Waard van Bloemenbureau Holland.

Bloemenbureau Holland deelt de foto’s en video’s van de grote bloemenfiguren in de vier kernlanden: Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Via online, social media en influencers sturen zij de boodschap de wereld over en Bloemenbureau Holland plaatst volgende week ook advertenties in o.a. De Telegraaf en AD. De Waard hoopt dat veel sectorgenoten de boodschap ook gaan delen. Telers en handelaren kunnen de beelden downloaden vanaf de site van Bloemenbureau Holland. Ook VBW gaat helpen de content te verspreiden.

Afgelopen weken zijn er meer initiatieven gestart om de verkoop van bloemen en planten op gang te houden. „Dit is alleen maar goed. Stuk voor stuk zijn het goede, sympathieke acties en we haken er op aan als we kunnen. Wij willen hier de positieve boodschap van hoop naast zetten en dit internationaal verspreiden. Hoe meer aandacht voor bloemen en planten in deze tijd, hoe beter.”

Cindy van der Zwet
Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

Reageer op dit artikel

avatar