Bloemisten hebben moeite met vernieuwing boeketten

Bloemisten gaven tijdens het Bouquet Tales Lab aan dat het boeket enorm belangrijk is voor de omzet van de winkel, maar dat innovatie en vernieuwing hen niet lukt. Het ontbreekt hen aan tijd.

De discussie over boeketten werd gevoerd tijdens het Bouquet Tales Lab, waarin de bloemisten onder leiding van Joan Stam (Bloomtube) boeketten hebben gemaakt. Door opdrachten te formuleren gingen de deelnemers gericht aan de slag en maakten combinaties, die ze in de winkel niet zo snel zouden maken. Dit element van het Lab moet de bloemist aanzetten tot andere gewoontes.

De boeketten en tips van de bloemisten uit Noord-Brabant, Limburg en België worden gepubliceerd in de Lente-editie van de Bouquet Tales-krant en verschijnt in een oplage van ruim 25.000 exemplaren vanaf medio april.

Bouquet Tales is twee jaar geleden gestart om bloemisten te helpen met commercieel en verfrissende boeketten. Ook vandaag de dag geven bloemisten aan het moeilijk te vinden om hun boeketstijl te innoveren. De belangrijkste reden hiervoor is tijdgebrek. Zij onderkennen allen het belang van goede en vooral spraakmakende boeketten.

De vijf productpromotiegroepen Anthurium, Avalanche+ rozen, Hortensia, Just Chrys en Simply Calla zijn de partners binnen ‘Bouquet Tales’ en hopen gezamenlijk met dit project bloemisten te inspireren tot meer verrassing en variatie in hun boeketten en hen zo te helpen meer te halen uit hun boekettenverkoop.