Campagne Festa dei Nonni krijgt gestalte

Om de aanschaf van bloemen en planten met Festa dei Nonni te stimuleren, hebben VGB, BureauSierteelt en Charles Lansdorp een promotiecampagne ontwikkeld.

Op Festa dei Nonni (2 oktober) worden grootouders in Italië in het zonnetje gezet door hun kleinkinderen. Om ervoor te zorgen dat op deze dag bloemen en planten gegeven worden, is er een promotiecampagne ontwikkeld.

Deelnemende exporteurs, kwekers en veredelaars ontvangen een point-of-sale pakket met een poster, flyer, stickers en een digitaal dossier met beeld en tekst. Zo kunnen zij online hun klanten inspireren in te haken op de activiteiten. Daarnaast wordt in Italië de consument warm gemaakt voor de speciale dag via Facebook en wordt in Nederland Twitter ingezet voor de communicatie met de sectorleden.

Vanuit de sector doen aan dit project mee: FleuraMetz, Vida Verde, Hamiplant, Hamifleurs, OZ Export, Green Ocean, Gebroeders van der Plas, Quattroplant, Calla groep, Schoneveld, Avalanche+ en Amigoplant.