Campagne ‘lievelingsbloem’ weer van start

Bloemenbureau Holland start 21 maart weer met de campagne ’Vriendinnen kennen elkaars lievelingsbloem’. De actie wordt in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk gevoerd.

Op www.mooiwatbloemendoen.nl wordt de bezoeker gevraagd de lievelingsbloem van de vriendin te raden. Via Facebook wordt deze vriendin uitgenodigd om met het spel mee te doen. Blijkt de juiste bloem te zijn voorspeld, dan maakt de vriendin kan op het winnen van een boeket met haar favoriete bloemen.

De campagne loopt door t/m 13 april en wordt ondersteund door een online mediacampagne en een PR-offensief.

De Europese Commissie heeft vorig een subsidie van vier miljoen euro toegewezen voor deze promotiecampagne. Het Bloemenbureau legt eenzelfde bedrag neer. De komende drie jaar wordt de actie in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk gevoerd. In 2015 wordt ook Frankrijk aan dit rijtje toegevoegd.