Campagne ’Share your love with flowers’ officieel van start

Woensdagavond 29 juli werd in het Amstel Hotel in Amsterdam het startsein gegeven voor de campagne ‘Share your love with flowers’. De sierteeltsector vaart zaterdag 1 augustus voor het eerst mee met de Gay Pride.

Orchideeënteler Eric Moor lichtte woensdagavond toe waarom de sierteeltsector op de Gay Pride niet mag ontbreken. „We zijn ontzettend belangrijk als bloemenland, maar we zijn vergeten dit aan de consument te vertellen. Het imago moet verbeterd worden. Iedereen mag trots zijn op deze sector en hopelijk krijgen we door deze campagne veel ambassadeurs erbij.”

Bij de ingang van het Amstel Hotel stond tijdens de avond een groot bloemenhart, gearrangeerd door designer Jeff Leatham. Dit hart is inmiddels verplaatst naar de Dam in Amsterdam. Leatham arrangeert vrijdag ook de bloemenboot, al gaf hij niet prijs welke bloemen hij daarvoor gaat gebruiken. De kleurstelling zal rood, roze en paars worden. Leathum overhandigde gisteravond tijdens de ’launch’ het eerste exemplaar van zijn nieuwe boek aan Lucas Vos, directeur FloraHolland.

Voor de campagne ’Share your love with flowers’ hebben meerdere partijen de handen ineengeslagen. Sion, FloraHolland, LM Flower Fashion, Mirakuleus, Westland Marketing en andere partijen zetten zich belangeloos in om de Nederlandse tuinbouw te promoten tijdens de botenparade van de Gay Pride.

Het bloemenhart dat voor het Amstel Hotel stond, is inmiddels verplaatst naar de Dam en daar nog een aantal dagen te bewonderen.

„We komen zaterdag de kas uit. Het imago van de Nederlandse tuinbouw moet verbeterd worden”, aldus initiatiefnemer Eric Moor van Sion.

Jeff Leatham (rechts) is verantwoordelijk voor het ontwerp van de boot tijdens de Gay Pride. Hij overhandigde zijn nieuwste boek aan directeur Lucas Vos van FloraHolland.