Consumentencampagne Plantion krijgt vervolg

In de periode van 23 september tot en met 3 oktober organiseert Plantion de ’Kleurrijke Verhalen Dagen’. Consumenten die minimaal een bedrag van 25 euro besteden bij de detaillist, krijgen een boeket bloemen of plant kado.

In 2014 heeft Plantion de consumentencampagne Kleurrijkeverhalen.nl gelanceerd. De focus lag tot nu toe vooral op het bekendmaken van de campagne, maar nu hoopt Plantion de afzet in de bloemenwinkels en tuincentra ook daadwerkelijk te gaan vergroten.

Elke consument die in de actieperiode minimaal 25 euro besteedt aan bloemen of planten, krijgt een boeket of een plant (Tacca) ter waarde van 20 euro er gratis bij. De klokinkopers van Plantion (dat zijn er circa 600) die krijgen POS-materiaal aangeleverd en de weg te geven boeketten en planten toegestuurd. Ook klanten van het groothandelscentrum en groencentrum kunnen deelnemen aan de actie. In totaal zullen rond de 700 detaillisten mee gaan doen. Zij hoeven daarvoor geen extra investering te doen; de campagne wordt gefinancierd uit de promotiegelden die reeds geïnd zijn.

De komende weken wordt er via radiocommercials, abri’s, huis-aan-huisbladen, online en sociale media bekendheid gegeven aan de nieuwe campagne van Kleurrijkeverhalen.nl.