FloraHolland start tv-programma over bloemen

In samenwerking met producent Stokvis & Stokvis Content, Bloemenbureau Holland en VBW Centrale Vereniging Bloemendetailhandel, start FloraHolland in september het nieuwe televisieprogramma ‘De Bloemenoverval’.

Het programma, waarin uitsluitend snijbloemen voorkomen, gaat over mensen met een levensverhaal. Zij worden verrast met een bloemenmetamorfose die helemaal past bij hun persoonlijke verhaal.

Met dit programma worden bloemen in één keer bij meer dan 200.000 kijkers onder de aandacht gebracht. SBS6 start op 14 september met een reeks van dertien afleveringen die wekelijks op zondag van 17.00 tot 17.30 uur worden uitgezonden.

Productpromotie
Bloemisten en een arrangeur laten in het programma hun vakmanschap zien waarmee ze de kijkers volop inspireren. Het programma leent zich daarnaast uitstekend voor productpromotie.

Kwekers kunnen deelnemen aan het programma en hun producten in één of meerdere afleveringen volop in de spotlight zetten. Dit gebeurt door non-spot televisie wat inhoudt dat in het programma zelf op een natuurlijke wijze reclame wordt gemaakt voor het product. Zo is er meer diepgang mogelijk voor en met de bloemen.

De presentatie van De Bloemenoverval is in handen van Romeo Sommers die bekend is van het programma De Tuinruimers en momenteel aan de weg timmert met zijn eigen bedrijf By Romeo. Hij begeleidt het emotionele verhaal.

Verder is er een bloemist die alles weet van bloemen en symboliek en een vaste arrangeur, Hans Hoogerwerf. Hij zorgt wekelijks voor de bloemenmetamorfose. Hun gezamenlijke kennis en enthousiasme zorgen ervoor dat bloemen in dit geluks-tv-programma op een bijzondere manier centraal staan.

247Green
FloraHolland is ook in overleg met VGB en initiatiefnemer teler Peter van der Pol over de televisiezender voor bloemen 247Green. Lucas Vos gaf donderdagavond 5 juni op de algemene ledenvergadering aan dat hij het idee steunt. „Het is goed voor de sector”, aldus Vos. FloraHolland wacht nog op een businesscase van Van der Pol. In juli is de businesscase klaar en gaat het overleg verder.