Herfsteditie van Trending in de tuin van start

    Mooiwatplantendoen.nl start op 24 september in Nederland en Duitsland de herfsteditie van de campagne Trending in de tuin.

    Comfortabel en luxe, een kleurrijke tuin en de nieuwe wildernis zijn voorbeelden van tuintrends in het najaar.
    Doel van de campagne is om mensen te inspireren om meer met tuinplanten te variëren. „Daarmee wordt hun betrokkenheid bij hun groene woon- en leefomgeving alleen maar groter”, zegt Ivo van Orden campagnemanager bij BloemenbureauHolland.

    Inspiratie en tips
    Op Pflanzenfreude.de en Mooiwatplantendoen.nl staan de nieuwste trends op het gebied van tuin, terras en balkon. „We bieden inspiratie en tips, maar willen mensen vooral stimuleren te laten zien hoe deze trends in hun eigen tuin terugkomen. Bezoekers kunnen dagelijks insturen en dit vervolgens delen via sociale media’’, aldus Van Orden.
    Inzendingen die aansluiten bij de drie tuintrends komen online te staan op de pagina van de betreffende trend. Iedere maand beoordeelt een onafhankelijke jury de inzendingen en mag er één winnaar voor €100 gaan shoppen aan tuinplanten.

    Trendvolgende vrouwen
    De campagne richt zich voornamelijk op trendvolgende vrouwen, in de leeftijd tussen de 25 en 45 jaar. Ook wel Trend Presenters genoemd. Ze volgen nauwgezet de trends, maar hebben ook traditie hoog in het vaandel. Ze laten zich graag adviseren door experts en houden van handige tips die bij het hebben van een ’buiten’ horen.

    Online mediacampagne
    Om de campagne deze herfst bij deze doelgroep onder de aandacht te brengen wordt er drie weken lang een online mediacampagne gevoerd. PR-activiteiten moeten er voor zorgen dat bloggers en de juiste bladen over de campagne gaan vertellen. De campagne wordt ondersteund via de websites en socialmediakanalen van Pflanzenfreude.de en Mooiwatplantendoen.nl.