Hortensia op televisie

De productgroep hortensia heeft recentelijk een onverwachte promotieboost gekregen op de televisie. In het programma Koffietijd werd hortensia ‘Jip’ gedoopt, een veredelingsproduct namens de Hydrangea Breeders Association uit De Kwakel.

André Smaal van veredelingsbedrijf Agriom geeft aan dat de betreffende Hydrangea macrophylla al op de nominatie stond om geïntroduceerd te worden. Op initiatief van de tv-uitzending, die afgelopen vrijdag 21 februari plaatsvond, werd gezocht naar een nieuwe hortensia met hemelsblauwe bloemen.
Smaal vindt het uniek dat deze kon geworden gevonden door samenwerking van de veredelaars. „Wij zijn het niet gewoon om op deze manier PR te maken. Het toont ook aan dat we voor de promotie van onze producten met elkaar meer kanalen moeten openen richting het platform televisie.”

Gedoopt door zangeres Do
De kamerplant is vernoemd naar baby Jip van wie zangeres Do eind 2013 beviel. Zij doopte deze nieuwe hortensia, wat uiteindelijk een initiatief was van het tv-programma Koffietijd in samenwerking met hortensiakwekers en -veredelaars via veiling FloraHolland. Roxanna Koning van kwekerij De Bonfut bracht de planten naar de studio en was namens de gezamenlijke kwekers bij de uitzending aanwezig.

Sterke kamerplant
Hortensia Jip is volgens Agriom een sterke kamerplant en is gemakkelijk te verzorgen. Gemiddeld heeft de plant vijf bloemstelen die ongeveer drie tot vier maanden kunnen bloeien.

De uitzending is te zien via deze internetlink.

In het televisieprogramma doopte zangeres Do de nieuwe hortensia Jip.