Lagere omzet Rhein-Maas

Veiling Rhein-Maas in Herongen (D) heeft vorig jaar een lagere omzet gescoord dan in 2012. In 2013 bedroeg de omzet € 315 miljoen.

In 2012 was dat nog € 318 miljoen. Desondanks kijkt de joint venture van FloraHolland en het Duitse Landgard positief terug op de ontwikkeling van de marktplaats. De veiling ontwikkelt zich positief.

Ruud Knorr, directeur Veiling Rhein-Maas: „2013 was een buitengewoon moeilijk jaar, dat we naar verhouding goed konden afsluiten.”

In 2013 konden in totaal vijftig nieuwe klanten ingeschreven worden. Het aandeel in de totale omzet van klanten die via Kopen Op Afstand inkopen, steeg voor het tweede opeenvolgende jaar met 4% tot 21%.

Jubileumjaar
In juni 2014 is het 100 jaar geleden dat in Straelen voor de eerste keer officieel geveild werd. In dit jubileumjaar zal onder andere een nieuwe website gepresenteerd worden en wordt de aanvoerders van de veiling via een onderzoek naar hun mening, ideeën en verbetervoorstellen gevraagd. Afgelopen jaar werden de klanten al ondervraagd.

Daarnaast komt er een Veiling Rhein-Maas online-portal, waarmee de klanten mobiel toegang krijgen tot de aanbodsinformatie. Ten slotte wordt de jaaraanvoermelding, waarmee de aanvoerders aan het einde van het kalenderjaar de geplande aanvoer voor het volgjaar aangeven, verder gedigitaliseerd.

In december van het afgelopen jaar, werd de afmijnzaal van Veiling Rhein-Maas met een 28 meter breed en 3 meter hoog projectievlak in led-techniek uitgerust. Door deze nieuwe led-projectievlakken kunnen voortaan op alle acht veilklokken productfoto’s, teksten, productinformatie en logo’s gepresenteerd worden.