Lievelingsbloem-campagne bereikt zeven miljoen mensen

In het najaar van 2015 hebben zeven miljoen mensen de campagne Lievelingsbloem van Mooiwatbloemendoen.nl gezien. Uit onderzoek blijkt bovendien dat door de campagne de positie van bloemen als cadeau is gestegen.

In het najaar van 2015 is de Lievelingsbloemcampagne in Nederland, Frankrijk, Duitsland en Verenigd Koninkrijk gevoerd. De campagne was opgezet om het fenomeen Lievelingsbloem te laden en de consument na te laten denken over iemands favoeriete bloem als cadeau. Uit onderzoek blijkt dat de awareness voor bloemen als cadeau met 3% is vergroot ten opzichte van het jaar ervoor. Ook heeft de campagne een positief effect gehad op de intentie om tot aankoop over te gaan.

De media- inzet in de vier kernlanden heeft een groot bereik weten te realiseren, met name in het aantal bekeken video’s. De campagne is naast video, ondersteund met behulp van advertenties in magazines en uitingen in het straatbeeld. Om het bereik te vergroten en de boodschap letterlijk in de oren te knopen zijn ook radiocommercials ingezet. Via pr-berichtgeving en pr-events zijn redacties en bloggers gestimuleerd om aandacht te geven aan de campagne. Deze inzet heeft ervoor gezorgd dat meer dan zeven miljoen mensen zijn bereikt.