Mijn Bloemist Tulpenweken krijgt vervolg

Voor de tweede keer zullen VBW, Stichting Tulpen Promotie Nederland, Bloemenbureau Holland en FloraHolland de Mijn Bloemist Tulpenweken gaan organiseren. De nationale Tulpendag op 17 januari is het startschot voor de promotieweken.

Met de Mijn Bloemist Tulpenweken willen partijen de consument erop wijzen dat het tulpenseizoen is begonnen en dat men voor bijzondere tulpen bij de bloemist moet zijn. De centrale boodschap in de campagne is dit jaar: geef blijdschap, geef tulpen.

Naar verwachting zullen honderden bloemisten inhaken op de campagne. Zij ontvangen een promotiepakket voor in de winkel. Daarnaast zal ook de landelijke media worden ingezet. Zo komt er een advertentie en reportage in het Mijn Bloemist-magazine. Via sociale media, nieuwsbrieven en websites van Mijn Bloemist en Bloemenbureau Holland zullen de tulpenweken ook gepromoot worden. Telers, handelaren en FloraHolland haken tevens in op de actie.

De Mijn Bloemist Tulpenweken gaan op 17 januari van start. Op deze dag vindt voor de vierde keer de Nationale Tulpendag plaats. Op de Dam in Amsterdam wordt er weer een pluktuin aangelegd met ruim 200.000 tulpen.