Moederdag zorgt voor hoge weekomzet Plantion

De week voorafgaand aan Moederdag 2015 heeft bij Plantion voor een fraaie omzet gezorgd bij de klok en bij de afdeling Bemiddeling snijbloemen.

De weekomzet van de veilingklok bedroeg € 1,9 miljoen, een stijging van 3,3 procent ten opzichte van de vergelijkbare week in 2014. Deze stijging was, zoals verwacht mocht worden, geheel te danken aan de omzet van snijbloemen: € 1,1 miljoen; 9,7 procent meer dan in 2014. De omzetgroei is volgens Plantion vooral te danken aan de betere prijsvorming.

Het aantal karren met verkochte producten daalde overigens licht ten opzichte van vorig jaar, maar de beladingsgraad (aantal producten per kar) neemt toe. Plantion noteerde vier procent meer klokkopers dan in de Moederdagweek van 2014.

Ook de afdeling Bemiddeling snijbloemen deed erg goede zaken. In de Moederdagweek noteerde het bureau een omzetstijging van maar liefst 60 procent ten opzichte van vorig jaar.