Nederlandse agrariërs erg actief op sociale media

Nederlandse land- en tuinbouwers zijn dagelijks het meest actief op sociale media in vergelijking met hun Vlaamse en Duitse collega’s. 52,8% van de Nederlandse agrariërs maakt elke dag gebruik van een van de beschikbare sociale media. Facebook is in alle drie de landen het meest gebruikte sociale medium. Dit meldt AgriDirect.

Van de land- en tuinbouwers in Vlaanderen, Nederland en Duitsland wordt over het algemeen door de Vlaamse agrariërs het meest gebruikgemaakt van sociale media (75,4%). In Nederland ligt dit percentage op 69,8% en onder de Duitse agrariërs is 53,4% (wel eens) actief op sociale media.

Hoewel de sociale media het meest ingeburgerd zijn onder de Vlamingen, zijn het de Nederlandse agrariërs die er dagelijks het meest gebruik van maken; 52,8% van hen maakt elke dag gebruik van sociale media. In Vlaanderen en Duitsland liggen deze percentages respectievelijk op 44,0% en 30,1%. Facebook is zowel in Vlaanderen (61,3%), Nederland (61,3%) als Duitsland (66,4%) het meest gebruikte sociale medium.

De agrariërs zetten sociale media voornamelijk voor zowel privé als zakelijke doeleinden in. Met name in Nederland wordt het voor beide doeleinden ingezet (71,4%). Zakelijk gezien worden de sociale media vooral gebruikt voor het volgen van agrarisch nieuws en om de actualiteiten omtrent nieuwe producten en machines bij te houden.
.