Plantion bouwt een toren met led-schermen

De komende maanden verrijst een toren (de Kroon) op het gebouw van Plantion langs de A30. De nieuwbouw wordt onder meer ingezet in de consumentencampagne van de Edese veiling.

Op de Kroon komen namelijk aan weerszijden twee grote led-schermen van 5 m2 bij 5 m2, begin maart worden deze in gebruik genomen. De schermen zijn te zien vanaf de A30. Het betekent dat vanaf maart wekelijks een half miljoen automobilisten geconfronteerd worden met beelden uit de consumentencampagne van Plantion.

In de campagnes zet de veiling reeds RTV, abri’s en sociale media in en probeert ze de consument te verleiden vaker naar de bloemenwinkel te gaan en bij een bezoek meer geld uit te geven.

De Kroon zou aanvankelijk bij de nieuwbouw in 2010 gerealiseerd worden. Tijdens de bouw besloot de bank echter € 10 miljoen minder te financieren en daarom werd de toren geschrapt. Nu wordt ze na vijf jaar alsnog geplaatst. Peter Bakker noemde het gisteravond tijdens de alv in Ede de kroon op het werk van Plantion. „Het geeft aan dat Plantion succesvol is.”

De led-schermen stonden in 2010 niet gepland. Bakker gaf aan dat ze ook een impuls aan de verhuur van de kantoorruimte in de nieuwe toren moeten geven. De kantoorruimte in de nieuwe toren is nog niet verhuurd.

Bij de viering van het vijfjarig jubileum worden de kantoorruimte en de led-schermen gepresenteerd.