Plantion introduceert verkoopkanaal voor aanvullende producten

In de periode 23 mei tot en met 3 juni introduceert Plantion een digitaal verkoopkanaal dat zich richt op aanvullende producten. Via Plantion Digitale Marktplaats (PDM) kunnen aanvoerders ook nicheproducten die niet voor de klok komen, bij klokkopers onder de aandacht brengen.

Tijdens de opstart van PDM werkte Plantion onder andere samen met Vireõ, kweker van groene en bloeiende planten, in De Kwakel. Aanbodbeheerder van Vireõ Monique Spaargaren: „Naast hetgeen wij op de klok aanvoeren, hebben we ook een aantal producten onder eigen label die we niet veilen. Via de Digitale Marktplaats kunnen we die toch onder de aandacht brengen bij de detaillist die op de klok inkoopt.”

Voordelen voor klokkopers
Ook voor klokkopers van Plantion dient PDM voordelen te hebben, omdat zij nu op één plek terecht kunnen voor het klokaanbod én een groot aantal aanvullende producten. Daarbij worden digitale bestellingen tegelijk met de klokproducten geleverd en uniform afgerekend.

Paul Janssen, van Bloemenshop Veja in Bemmel: „Op de klok zie je nooit alle producten van een kweker, maar in de Digitale Marktplaats zie je alles. Daardoor kun je steeds ook wat andere producten erbij nemen. De klanten in mijn winkel reageren daar positief op. Je kunt hoeveelheden op maat afnemen, waardoor de vers-graad in je winkel hoog blijft. Ik vind het een ideale aanvulling op de klok, ook al blijft die voor mij wel voorop staan. Je wilt de producten toch ook met eigen ogen zien.”