Promotie potorchidee gaat door na 2015

Tijdens een extra productbijeenkomst potorchidee vorige week donderdag heeft bijna 85 procent van de omzet van de vertegenwoordigde orchideeëntelers vóór het nieuwe positioneringsplan voor de periode 2016-2018 van de FloraHolland Productcommissie Potorchidee (FPC) gestemd.

Hiermee dragen ook na 2015 alle telers 0,1% promotieheffing af over de gerealiseerde omzet. De FPC heeft het project voorbereid samen met de FPC Potorchidee, Orchidee Nederland en FloraHolland. Het plan is door de FPC voorgedragen voor stemming (over productspecifieke promotie).

Het plan borduurt voort op het bestaande plan dat in 2015 eindigt. In het nieuwe plan is de positionering van de potorchidee naar de consument verder aangescherpt om daarmee de koopintentie bij de consument verder te verhogen.

Naast de imagocampagne bevat het totale positioneringsplan activiteiten op het gebied van marktinformatie, ketencommunicatie en kwaliteit. De uitvoering vindt plaats door Orchidee Nederland, onder toezicht van de FPC Potorchidee.

Tijdens de potorchideeënbijeenkomst bij Tomatoworld in Honselersdijk waren 36 stemgerechtigde bedrijven aanwezig. Acht leden hadden voorafgaand aan de bijeenkomst digitaal hun stem uitgebracht over de productspecifieke promotie.

In totaal was 74 procent van de totale productomzet over 2014 in de stemming opgenomen. De FPC gaat de komende tijd samen met Orchidee Nederland aan de slag met het oppakken en uitzetten van de activiteiten.