Promotiecampagne Plantion van start

Dinsdag 10 juni gaat de promotiecampagne van Plantion van start. Met de campagne ’Met bloemen en planten haal je mooie verhalen in huis’ wil Plantion de consument verleiden bloemen en planten te kopen.

Centraal in de promotiecampagne van Plantion staan kleurrijke verhalen over bloemen en planten. „Niet over de verzorging van een product of de kweker. Maar eigenzinnige en unieke verhalen”, meldt directeur Peter Bakker.

De komende weken zullen in heel Nederland abri’s te zien zijn van de campagne. Ook op de lokale radio en televisie zal de consumentencampagne voorbij gaan komen. Daarnaast worden de sociale-mediakanalen worden ingezet om de consument naar de website www.kleurrijkeverhalen.nl te leiden. Op de site is een store locater te vinden; die consumenten de weg wijst naar de bij Plantion aangesloten vakbloemisten.

Eigen plan
Plantion heeft er voor gekozen om zelfstandig promotie te gaan voeren. Bakker vindt het jammer dat de promotie versnipperd plaatsvindt, maar het is volgens hem de nieuwe werkelijkheid geworden sinds afschaffing van PT. „Wij trekken ons eigen plan. Wij vinden het belangrijk dat de activiteiten aansluiten bij onze leden en klanten”, aldus Bakker.