Promotiecampagne Plantion verhoogt aankoopintentie

De consumentenactie Kleurrijke Verhalen Dagen van Plantion heeft geleid tot 35% meer aankoopintentie, zo blijkt uit onderzoek. De veiling meldt tevreden te zijn met dit resultaat.

In de periode 21 september tot en met 1 oktober kregen consumenten, die voor minimaal 20 euro bij de bloemist besteedden, een actieboeket ter waarde van 15 euro er gratis bij. Door deze actie nam de aankoopintentie onder de doelgroep -vrouwen van 25 tot 60 jaar- met 35% toe, zo blijkt uit onderzoek van bureau Vostradamus . In totaal zijn hiervoor ruim hiervoor consumenten ondervraagd.

De drempel van 20 euro besteding werd door sommige consumenten als te hoog gezien, maar droeg bij aan bewustwording, kwaliteitsbesef en extra omzet. Het campagneresultaat is vergelijkbaar met vorig jaar en dit stemt de veiling tevreden.

Aan de Kleurrijke Verhalen Dagen is door 75% van de bij Plantion aangesloten bloemisten deelgenomen. In totaal zijn ruim 10.000 boeketten weggegeven.