Rhein-Maas loopt voor op 2014

Veiling Rhein-Maas heeft dit jaar tot eind september 4,6% meer omzet behaald dan in de eerste negen maanden van 2014. Deze omzetstijging kwam met name door de ontwikkeling van klokservice bij de veiling.

Veiling Rhein-Maas kan aan het einde van het derde kwartaal voor de gehele marktplaats een vergelijkbaar resultaat optekenen als in de maanden juli tot september van vorig jaar.

Terwijl in het voorjaar vooral het einde van de vakantieperiode een positieve invloed had op de veilingklok, werkten de hoge temperaturen in augustus 2015 juist remmend op de bereidheid tot het kopen van bloemen en planten bij eindconsumenten en beïnvloeden ze daardoor ook de vraag bij Veiling Rhein-Maas.

In zijn geheel waren in de zomer noch bij de planten noch bij de bloemen bijzonderheden in het verloop bij prijzen of aantallen te zien en kon de positieve ontwikkeling van het gehele jaar behouden blijven.

Bij de start van het derde kwartaal werd bij de productgroepen cyclamen en gaultheria in respectievelijk de maanden juli en september het predikaat `Premium Qualität´ ingevoerd. Voor alle productgroepen, waarbij kwalitatief hoogwaardige producten onder dit predikaat `Premium Qualität´ aangevoerd worden, laten klanten alsook aanvoerders van veiling Rhein-Maas zien hierover tevreden te zijn, aldus de veiling in Herongen.

Bij de veiling kunnen momenteel de productgroepen anthurium, phalaenopsis, cyclamen, chrysanten, helleborus, calluna, osteospermum, Pelargonium zonale, en gaultheria als `Premium Qualität´ worden aangevoerd.

Mede door de regelmatige aanwezigheid op vakbeurzen heeft Veiling Rhein-Maas sinds begin juli van dit jaar al vijftien aanmeldingen van nieuwe klanten kunnen noteren. In het derde kwartaal waren de relatiebeheerders klanten van Veiling Rhein-Maas op de spoga+gafa van ’Messe Köln’ en op de beurs Florall in het Belgische Gent aanwezig.