Wat kweekt de tuinbouw toch mooie bloemen en planten. Alleen is de tuinbouwbranche over het algemeen hier best bescheiden te noemen. Gelukkig zien we steeds vaker dat bedrijven meer investeren in de uitstraling van hun bedrijf en producten. In de winkel ziet de consument steeds leukere en hippe verpakkingen voor bloemen en planten.
Dit is niet gek. De verpakking vormt een belangrijk onderdeel van het product. De kleurstelling, het design en de vorm zijn allemaal aspecten die meespelen bij de keuze van de consument om uw product wel of niet te kopen. De verpakking is het eerste wat de consument ziet en aanraakt. Daarmee is het misschien wel het belangrijkste marketingmiddel te noemen.
Verpakkingen bieden niet alleen bescherming en gemak maar ook kunnen ze een onderdeel worden van een bron aan informatie. Bijvoorbeeld door de kernwaardes van uw bedrijf te tonen en te vermelden hoe trots u bent op uw product. Maar ook hoe duurzaam het product is gekweekt en waar het vandaan komt.
Het bedrijf SV.CO is een voorbeeld van een bedrijf dat veel investeert in de verpakking van haar producten en schakelt hierbij (zelfs) de hulp in van een Brand Creator, Sandra Konings. SV.CO werkt consumentgericht wat terug te zien is in de verpakkingen van hun assortiment, potchrysanten, kalanchoes, kerststerren en primula Obconica.
Hun werkwijze is als volgt. SV.CO bedenkt iets op productniveau, zoals bijvoorbeeld een nieuw ras, een nieuwe productlijn of op het gebied van uitstraling. Sandra geeft hier vervolgens haar advies over, wat gebaseerd is op het type vrouw die de plantjes koopt. Sandra maakt continu de vertaalslag van de trendy vrouw en de plant, zodat dit elkaar versterkt. Haar inspiratie haalt ze voornamelijk uit de trends in de modewereld.
Daarnaast komt SV.CO ieder seizoen met ludieke acties. Waaronder het organiseren van klantrelatiedagen, klanttevredenheidsonderzoeken in de supermarkt, en rijden ze met een auto geheel in stijl langs bedrijven met hun hele assortiment om zo de wensen en behoefte te bepalen.
Jelle Strijbis, mede-eigenaar van SV.CO. geeft aan: „Het resultaat van de impact van de verpakkingen zijn helaas wat moeilijker te meten. Wat wel goed te merken is, is de hoeveelheid energie die de medewerkers en wijzelf hebben gekregen door een duidelijke en vrolijke uitstraling naar buiten te dragen”.
Tuinbouw Nederland kom uit die comfortzone, u hoeft niet bescheiden te zijn! Vernieuw met de uitstraling van uw bedrijf, blijf de eindklant verrassen met de verpakking en informatie over uw (gecertificeerde) producten. Val op en straal trots uit!