Twee young professionals uit Westland versterken elkaar in Westlandwerk.nl

Freek Hendriks (staand op foto) en Ruud van Nieuwkerk (zittend) weten hoe ze young professionals moeten bereiken via digitale marketing. Deze expertise zetten ze onder meer in bij het werven van jonge talenten voor Westlandse bedrijven, waaronder uiteraard glastuinbouwbedrijven, via vacaturesite Westlandwerkt.

Hoe is het idee voor Westlandwerk.nl ontstaan?

Van Nieuwkerk: „Digitale marketing is onze passie. Ik ben op het idee gekomen door een Amerikaanse vacaturesite die hun vacatures heel overzichtelijk en gestructureerd hadden weergegeven. Ik was ervan overtuigd dat dit ook een gat in de markt kon zijn voor het Westland. Pas toen Freek zich aansloot, zijn we de site stapsgewijs gaan professionaliseren.”

En staan jullie nu waar jullie zijn willen?

Hendriks: „Met online-activiteiten ben je nooit klaar en de ontwikkelingen gaan zo snel dat verbetering altijd mogelijk is. Inmiddels hebben al 700 bedrijven vacatures geplaatst en zitten we op 50.000 bezoeken per maand. Bedrijven weten ons nu te vinden door onze naamsbekendheid en zichtbaarheid op sociale media, wij hoeven zelf veel minder de boer op. Voorheen brachten we via een krant de site en de informatie erop nog onder de aandacht, maar die inspanningen zijn niet meer nodig.”

Van Nieuwkerk: „Het is altijd moeilijk te zeggen waar je precies staat. Ik schat dat 80% van de Westlandse bedrijven hun vacatures op Westlandwerk.nl plaatsen. 85% van onze klanten zijn tuinbouwgerelateerde bedrijven.”

Plannen om uit te breiden naar andere regio’s?

Van Nieuwkerk: „Denk van niet. We hebben onze ziel en zaligheid in deze site gestopt en inmiddels andere activiteiten daarnaast ontplooid. Sowieso is zo’n vacaturesite niet in alle regio’s tot een succes te maken. Er moeten wel veel midden- en kleinbedrijven in de regio gesitueerd zijn. Alles staat en valt met content dat bezoekers trekt en dat heb je niet 1, 2, 3 opgezet.”

 Kans dat het initiatief strandt of wordt overgedragen?

Van Nieuwkerk; „Zelfde antwoord, denk van niet. Freek en ik zijn freaks als het gaat om internetmarketing. We zien nog steeds nieuwe uitdagingen en blijven de site op alle vlakken verbeteren. Vooral in de sfeer van dienstverlening, zoals het aanbieden van complete bedrijfsprofielen op de site en het delen en promoten van vacatures.”

Lees vrijdag 24 augustus uitgebreider artikel in de Bloemisterij

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties