VBW trekt het land in

In september toert Vereniging Bloemist Winkeliers (VBW) door het land om bloemisten te informeren over het veranderende koopgedrag van consumenten. Hierbij zal met name ingezoomd worden op de online ontwikkelingen.

VBW zal aanwezige bloemisten ideeën aanreiken hoe de (online) consument bereikt kan worden en welke ondersteuning daarbij van VBW mag worden verwacht. Tijdens de najaarstour presenteert VBW bovendien de aangescherpte positionering van het consumentenlabel ‘Mijn Bloemist’.

Mijn Bloemist
Inmiddels 2,5 jaar geleden heeft VBW het consumentenlabel ‘Mijn Bloemist’ geïntroduceerd, bedoeld om de bloemenvakman beter in beeld te brengen bij de consument en aan de hand daarvan de afzet van bloemisten te vergroten.

Volgens VBW is er inmiddels veel bereikt. Er is een eigen magazine ontwikkeld en diverse succesvolle campagnes hebben plaatsgevonden (o.a. Pioenweken, Tulpenweken).

Tijdens de najaarstour worden bloemisten geïnformeerd over de resultaten die ‘Mijn Bloemist’ heeft behaald. Aansluitend zullen de nieuwe plannen en campagnes worden gepresenteerd, waarbij wordt ingezoomd hoe bloemisten hier lokaal op in kunnen haken. Ook zullen de uitgangspunten van de verkiezing ‘Mijn Bloemist van het Jaar 2015/2016’ worden gepresenteerd. In aansluiting op de 2013-editie krijgt de verkiezing in 2015 een vervolg.

Het tweede gedeelte van de tour staat in het teken van het veranderende koopgedrag van consumenten, met name gericht op de verschuiving naar online. Naast de algemene ontwikkelingen op dit vlak, zal VBW haar online dienstverlening presenteren waarmee bloemisten kunnen worden ondersteund.

Data en locaties:
De VBW-najaarstour is op de volgende plaatsen aanwezig:
3 september – FloraHolland Naaldwijk
8 september – Waterdrinker Aalsmeer
10 september – FloraHolland Eelde
15 september – FloraZon Venlo
22 september – Plantion Ede