Veiling Rhein-Maas ook tweede kwartaal in de plus

Veiling Rhein-Maas heeft de positieve trend uit het eerste kwartaal 2015 ook in de maanden april tot juni van dit jaar gecontinueerd. Zo werd via de veilingklok in het eerste halfjaar 1,8% meer omzet dan vorig jaar gerealiseerd.

In totaal werd aan de marktplaats Veiling Rhein-Maas in dit halfjaar van 2015 6,8% meer omzet dan in 2014 behaald. Zoals ook in de maanden januari tot maart het geval was, had vooral de omzetstijging bij klokservice een positieve uitwerking op de totale omzet.
De bij Veiling Rhein-Maas in het eerste halfjaar verkochte producten liepen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 1,6% terug, omdat onder andere de weerssituatie invloed had op het aanbod bij Veiling Rhein-Maas. Het koude weer in het voorjaar van 2015 leidde ertoe, dat producten die op de velden in de regio geproduceerd worden later op de markt kwamen en de vraag naar deze producten in het tweede kwartaal het aanbod oversteeg.

Ondanks de daling in aantallen kenmerkte de verkoop aan de veilingklok zich in zijn algemeenheid door hogere en stabielere middenprijzen dan vorig jaar en kon Veiling Rhein-Maas een omzetplus optekenen.

Sinds het begin van het jaar konden bij Veiling Rhein-Maas in totaal 39 klanten, vooral groothandelaren en tuincentra, als nieuwe klant worden ingeschreven. Daarnaast kopen steeds meer klanten bij Veiling Rhein-Maas in, zonder in Herongen ter plaatse te zijn. Het aantal klanten, dat dagelijks aan de veiling via het KOA-systeem (Kopen-Op-Afstand) inkoopt, steeg in de eerste helft van het jaar in vergelijking met vorig jaar met meer dan 13%.