Verlengde rozenpromotie op Keukenhof

De meeste rozen in het Oranje Nassau Paviljoen op Keukenhof hadden kort voor de paasdagen ruimte gemaakt voor de volgende binnententoonstelling. Een hart van rode rozen bleef staan op initiatief van telers.

Tussen de narcissen en bijzondere bolgewassen, nabij de ingang van het restaurant en het podium met productpresentaties, was het rode hart niet te missen. Het hart van de rode roos Red Naomi! was een initiatief van diens telers. Zij vormen een groep die het voortouw neemt voor nog meer promotie van grootbloemige rode rozen uit Nederland die volledig open komen. Diverse plannen worden momenteel gesmeed.

Van 10 tot en met 15 april had roos de hoofdrol op de binnententoonstelling in het Oranje Nassau Paviljoen. Keukenhof zag wel iets in een verlenging van de aanwezigheid van rozen. De organisatie ziet het hart als een heel mooi fotomoment en bezoekers zouden het een leuk object vinden. Op de foto is te zien dat Van der Hulst Rozenkwekerijen op bescheiden wijze ook aandacht vroeg voor zijn geurende Norma Jeane.

Een hart van rozen is de voorbode van nog meer promotie voor grootbloemige Hollandse rode rozen die goed open komen.