Vier miljoen mensen zien Cupidrone vliegen

De Valentijnscampagne van Mooiwatbloemendoen.nl met de Cupidrone is door vier miljoen mensen gezien. In Frankrijk werd de film het meeste bekeken.

In de aanloop naar Valentijn heeft Mooiwatbloemendoen.nl een film laten maken waarin een rode drone de straten van Verona afspeurt naar verliefde stelletjes en een rode roos op hen afvoert. Het doel van de campagne was mensen ervan bewust maken dat bloemen een gewaardeerde Valentijnscadeau zijn.

De film staat op de verschillende sites van Bloemenbureau Holland en ook bloggers en redacties hebben over de campagne geschreven. Zij hebben ook een bos rode rozen thuis gestuurd gekregen met een verwijzing naar de promotiecampagne. Ook op de televisie en de sociale media is er aandacht voor de Cupidrone geweest.

De film was in Frankrijk het meest populair. Hier is de film het meest bekeken (29%) en werd via Facebook en YouTube het best gewaardeerd (5.698 likes). In het Verenigd Koninkrijk (1.781 likes) en Duitsland (2.338 likes) waren minder kijkers (beide 27%). Nederland volgt als kleinste land met 17% kijkers en 2.127 likes.