Vakblad voor de Bloemisterij Corona „We zullen onszelf opnieuw moeten uitvinden”

„We zullen onszelf opnieuw moeten uitvinden”

0

De achterblijvende omzet van Royal FloraHolland heeft gevolgen voor Bloemenbureau Holland. Zij zien hun budget halveren. Diverse activiteiten zijn geschrapt.  „We zullen ons dit jaar opnieuw moeten uitvinden.”

Bloemenbureau Holland had afgelopen jaren ongeveer zestien miljoen euro te besteden voor de consumentenpromotie. Dit is gehalveerd. Managing director Dennis van der Lubbe: „We kunnen geen geld uit geven wat er niet is, dus een groot aantal activiteiten gaat niet door. Wij schrappen de snijbloemencampagne ‘We Hebben Meer Bloemen Nodig’. Het plan was om hier media achter te zetten, maar dat kost tonnen. Dit doen we niet. Ook kunnen we niet meer in alle shopperactivaties deelnemen, maar dit moeten we de komende tijd nog gaan bekijken.”

Bloemenbureau Holland gaat aan de achterban vragen waar er nu behoefte aan is. Van der Lubbe: „Wij zullen onszelf opnieuw moeten uitvinden en ons flexibel moeten opstellen. Ondanks de geringe financiële middelen willen we er zijn voor onze achterban. Juíst nu. We moeten consumenten verleiden om ook in deze tijden bloemen en planten te blijven kopen.”

Lees het uitgebreide interview met Dennis van der Lubbe, dat vrijdag in het Vakblad voor de Bloemisterij verschijnt,  alvast hier.

 

 

Cindy van der Zwet
Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

Reageer op dit artikel

avatar