‘Weken van de Nederlandse roos’ zaterdag van start

Van zaterdag 26 september tot en met zondag 11 oktober staat de Nederlandse roos centraal in 150 bloemenwinkels. In die periode vindt de tweede editie van de “Mijn Bloemist Weken van de Nederlandse roos” plaats.

In de promotiecampagne wordt aandacht gevraagd voor kwaliteitsrozen van eigen bodem.

Tijdens de campagneweken promoten de deelnemende bloemisten het Nederlandse rozenassortiment via diverse lokale acties en side-events. Daarnaast zijn 25 bloemisten verkozen tot ambassadeur van de Nederlandse roos. Zij zetten ter promotie onder andere een rozenkweker in. De kwekers zullen rozen uitdelen aan consumenten, zodat zij kennis kunnen maken met de Nederlandse kwaliteitsrozen.

De lokale promoties worden ondersteund met promotie via de landelijke media van Mijn Bloemist.

De campagne ‘Mijn Bloemist Weken van de Nederlandse roos’ is een gezamenlijk initiatief van VBW, FloraHolland en de Nederlandse rozenkwekers (verenigd in de collectieven Rosa Holland, Avalanche+ en Rosebrandt).