Manager Floriday: ’Onze ambitie is ongewijzigd’

„Het gaat goed en ik kijk uit naar verdere ontwikkelingen”, zegt Martin de Ruiter, commercieel manager Floriday. En terugkijkend: „We hebben een roerige periode achter de rug en wilden te snel. Maar onze ambitie is ongewijzigd.”

„We bewegen nu met kwekers en kopers mee, stap voor stap, en dat helpt in de acceptatie van het platform”, zegt De Ruiter.

Een jaar geleden hadden Floriday – het digitale vraag- en aanbodplatform van Royal FloraHolland – en een aantal belangrijke handelaren nog een moeizame relatie, maar inmiddels zitten partijen weer met elkaar om tafel. „De bedrijven van Dutch Flower Group en veel andere handelaren willen mee in dit verhaal. Zeker weten”, zegt De Ruiter.

„We bewegen nu met kwekers en kopers mee, stap voor stap, en dat helpt in de acceptatie van het platform”, zegt Martin de Ruiter. (Foto: Erik van der Burgt / VRBLD photofilm)

Overtikken

„We hebben het in ons vak vaak over bloemen en planten, maar heel weinig over informatie en processen. Het is goed om het hier wél over te hebben. Er wordt door iedereen nog te veel informatie overgetikt”, zegt De Ruiter.


Wat is de status van Floriday? Wat zeggen gebruikers als About Plants Zundert, Van der Starre, Javado en Waterdrinker over de voortgang van het digitale vraag- aanbodsplatform?

Lees het volledige artikel in De Boomkwekerij editie 3. Heeft u een digitaal abonnement? Lees dan nu al het complete artikel en meer via mijnboomkwekerij.nl

Geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

guest
1 Reactie
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
ali azam
ali azam
5 maanden geleden

martin je beweert hier dat alle grote klanten meewillen in floriday, terwijl floriday gemaakt is om de rol van de exporteurs over te nemen of uit te faseren (strategie RFH) dus valt dit onder het kopje “fakenieuws”