Campagne Bloemenbureau Holland over tuintrends

Bloemenbureau Holland gaat een campagne over tuintrends voeren. De campagne start 21 mei in Nederland en Duitsland en richt zich op trendvolgende vrouwen.

De nieuwe campagne, Trending in de Tuin, geeft op de websites Mooiwatplantendoen.nl en Pflanzenfreude.de vanaf 21 mei voorbeelden van tuintrends zoals de vintagetuin, de verplaatsbare tuin en fruitboompjes in een stadstuin.

Hier staan de komende tijd de nieuwste trends op het gebied van tuin, terras en balkon. „We geven tips, maar we willen mensen vooral stimuleren zelf trends aan te dragen”, zegt Ivo van Orden, campagnemanager bij Bloemenbureau Holland. „Bezoekers kunnen deze dagelijks insturen en daarnaast stemmen op de trends die ze leuk vinden.”

Doel van de campagne is om mensen te inspireren om meer met buitenplanten te variëren. „Daarmee wordt hun betrokkenheid bij hun groene woon- en leefomgeving alleen maar groter”, aldus Van Orden.

Trend Presenters
De campagne richt zich voornamelijk op trendvolgende vrouwen, in de leeftijd tussen de 25 en 45 jaar. Deze groep vrouwen, ook wel Trend Presenters genoemd, volgen nauwgezet de trends, maar hebben traditie hoog in het vaandel. Ze laten zich graag adviseren door experts en houden van handige tips.

De online mediacampagne wordt aan het begin van de zomer (mei/juni) en in de herfst (september) gevoerd.