Vacaturebank Gemeente Breda zoekt een vakspecialist groen

    Gemeente Breda zoekt een vakspecialist groen

    0

    Wat ga je doen?

    Maak jij je hard voor de ambitie ‘Breda stad in een groen park’ door de match te maken tussen de bestaande groene openbare ruimte en ontwikkelingen zoals de woonopgave en de energietransitie?

    Als vakspecialist groen zorg jij voor de basis op orde en speel je in op de mogelijkheden die je ziet met de beschikbare middelen. Hierbij zijn financiën, areaalsysteem en een bijdrage leveren aan de programmering essentieel.

    Jij geeft integraal advies op gebied van groen (ecologie, bomen en cultuurgroen), reiniging en spelen over het gebruik, de inrichting, realisatie en (toekomstig) beheer van de openbare ruimte.

    Jij zorgt ervoor dat Breda haar ambities als stad in een groen park waarmaakt vanuit de bestaande en nieuwe groene elementen in de openbare ruimte.

    Jij levert een belangrijke bijdrage in de leefbaarheid, biodiversiteit, klimaatadaptatie binnen het groenbeheer van de stad Breda.

    Jij bent met het team groen verantwoordelijk voor het beheer van het openbaar groen (ecologie, bomen, cultuurgroen, reiniging en spelen). Dit betekent onder andere dat je zelfstandig beheerplannen maakt of begeleidt, zorgt draagt voor het actueel maken en houden van het beheersysteem en overdrachten van gerealiseerd werk coördineert. Hierbij werk je nauw samen met onze ruimtelijke informatie afdeling, het ingenieursbureau en de afdeling uitvoering.

    Tevens werk je samen met collega’s binnen en buiten het team. Hierbij behartig je specifieke gebruiksvraagstukken vanuit technisch perspectief en lever je inhoudelijke input bij de ontwikkelopgave. Je stelt en beheert contracten op voor vis-, jacht- en grondverpachting. Coördineert aanvragen van beheersubsidie voor onderhoud.

    Vrijwel alle partijen willen iets met de openbare ruimte. Om doelstellingen te halen is samenwerken en netwerken essentieel. Samenwerking tussen verschillende afdelingen (intern) is voor jou een natuurlijke aanpak.

    Je bent via je netwerk adviserend naar je interne opdrachtgevers en directe collega’ s. Je spart met je opdrachtgevers. Je adviseert gevraagd en ongevraagd op basis van je inzichten en kennis.

    We zoeken jou!

    Je bent in het bezit van een diploma HBO Tuin en Landschapsinrichting, bij voorkeur Larenstein.

    We zoeken een gedreven specialist, die kennis heeft van beheervraagstukken m.b.t. openbaar groen, bomen, ecologie, reiniging en spelen en goed op de hoogte is van de Bredase situatie.

    Je bent klantgericht en werkt samen met anderen aan een gezamenlijk resultaat. Daarnaast plan en organiseer je zelfstandig je eigen werk en bent in staat anderen te ondersteunen bij het uitvoeren van de werkzaamheden.

    Tevens heb je vaardigheden om bij verschillende standpunten duidelijk en vasthoudend het beheerbelang te verwoorden.

    Je schakelt snel en staat open voor vernieuwingen in de organisatie.

    Wij zoeken een collega die beschikt over de navolgende kwaliteiten:

    · Realiserende teamspeler
    · Werkt autonoom
    · Stressbestendig
    · Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden
    · HBO (werk)niveau met een relevante achtergrond
    · Brede kennis van en ervaring met het werken binnen de openbare ruimte en een gemeentelijke organisatie
    · Goede communicatieve vaardigheden bij gesprekken met bewoners, ondernemers en collega’s

    Wat bieden wij:

    Het betreft hier een structurele functie. In eerste instantie krijg je een contract voor één jaar aangeboden.

    Jij bent fulltime inzetbaar voor 36 uur per week. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 4.450,– bruto per maand (schaal 10 op fulltime basis). Waardering in de aanloopschaal is mogelijk.

    Daarnaast bouw je maandelijks over je salaris een individueel keuzebudget (IKB) op van 17,05%

    Dit IKB kun je fiscaal vriendelijk inzetten voor een aantal zaken zoals:

    · Kopen van verlof
    · Uitruil woon-/werk kilometers
    · Aanschaf woon-/werk fiets
    · Fitness abonnement

    Een goede pensioenvoorziening (ABP) en collectieve ziektekostenverzekering maken het pakket compleet

    Bovendien heeft werken bij de Gemeente Breda het voordeel dat:

    · Er aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling is en ruimte om je eigen pad te kiezen
    · Je flexibele werktijden hebt waardoor je, je privé en werk situatie beter op elkaar af kunt stemmen
    · Je gratis kunt fitnessen in onze fitnessruimte
    · je gebruik kunt maken van een goed bedrijfsrestaurant
    · Je werkt op loopafstand van het centrum en openbaar vervoer
    · Je gebruik kunt maken van goede parkeerfaciliteiten

    Wie zijn wij:

    De medewerkers van de afdeling Wijkzaken (van de directie Beheer) werken binnen het team Wijk aan de leefbaarheid, door het versterken van initiatiefkracht en eigenaarschap in de wijken. Het team Zaken beheert de openbare ruimte en zorg er zo voor dat deze veilig, functioneel en duurzaam is. Zo houden we de basis voor nu en straks op orde. We doen dit samen met andere professionals en de bewoners van Breda. Opgaves en kansen pakken we snel en flexibel op een innovatieve manier, zoveel mogelijk integraal op. Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie

    Enthousiast geworden?

    Meer weten over deze functie? Bel dan met George Marcusse, teamleider afdeling Wijkzaken, telefoonnummer 076 5293760, hij geeft graag antwoord op al jouw vragen.

    Ben je enthousiast over deze vacature bij de afdeling Wijkzaken van de gemeente Breda dan kun je jouw inspirerende CV en overtuigende motivatie indienen via de digitale sollicitatieomgeving op https://www.werkeninwestbrabant.nl/vacatures/vakspecialist-groen/ .

    Reageren kan uitsluitend via bovengenoemde digitale sollicitatie omgeving tot en met 21 juni 2020.

    Gesprekken vinden naar verwachting plaats in week 27 en zullen normaliter online plaatsvinden.

    Ter informatie:

    · Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag en dien je een ambtseed of -belofte af te leggen.
    · De mogelijkheid bestaat dat wij openbare social media van kandidaten raadplegen.
    · De ontvangstbevestiging van je sollicitatie kan in de spambox terechtkomen.

    Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs

    Reageer op dit artikel

    avatar