Green Friday groeit in populariteit, ook Intratuin doet mee

    Grote bedrijven als Intratuin, Decathlon en Dille & Kamille hebben zich aangesloten bij Green Friday, het groene alternatief voor Black Friday. Green Friday roept bedrijven en consumenten om op alle kortingsacties links te laten liggen en samen bomen te planten via de duurzame bosprojecten van Trees for All.

    Simone Groenendijk, directeur Trees for All: ‘Stoppen met shoppen is een illusie, maar van onze aankoop een bewuste aankoop maken en tegelijkertijd een investering doen in de toekomst door bomen te planten, is een mooi streven. Met deze beweging willen we mensen niet alleen bewust maken van de negatieve effecten van Black Friday, maar ook het belang van bomen onderstrepen. Dit is een meerjarenproject, waarbij we hopen dat steeds meer winkels mee gaan doen.’

    Negatief sfeertje

    Intratuin heeft eigenlijk nooit meegedaan aan Black Friday. De laatste jaren zette het bedrijf nog meer vraagtekens bij het koopjesfestijn. ‘De winkels moesten vorig jaar dicht en het is de vraag hoe echt de aanbiedingen daadwerkelijk zijn. Het begon een negatief sfeertje te krijgen’, zegt Lobke Samallo, manager formule en communicatie op Retailnews.nl. ‘We willen de klant verder helpen met het vergroenen van zijn leefomgeving en overmatig consumeren gaat daar niet mee samen.’

    Bron: Trees for All/Retailnews | Foto:

    guest
    1 Reactie
    Oudste
    Nieuwste Meest gestemd
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties
    Gerda Vliegenthart
    Gerda Vliegenthart
    2 jaren geleden

    Goed zo intratuin. Ik koop ook bewust niets op black friday .