Door directe levering verandert voorbehandeling bloemen

Hoe lang pronkt een bloem of plant bij de consument? Die vraag houdt menig vakgenoot bezig. Sterker, de hele keten is er druk mee. Kwaliteitsbehoud gaat vooral over grip krijgen op de factoren die na de oogst een rol spelen. Er zijn diverse invloeden die kunnen leiden tot een negatief eindresultaat bij de consument. Het is de kunst die te vinden. Dat gebeurt. En oplossingen zijn er. Het omslagverhaal van het Vakblad voor de Bloemisterij van deze week gaat over kwaliteitsbehoud.

Daarnaast is er deze week aandacht voor Colombia en Ecuador. Hoe zijn Zuid-Amerikaanse kwekers zeker van hun geld? Zij ontberen immers een veiling die garant staat en incasseert. Verder is er ook een interview met de categorymanager van Deen Nico de Haan die zegt bij de klok te zweren.

In de rubriek Even bellen met is Landbouwraad China en Mongolië Wouter Verhey aan het woord over de International Horticultural Exhibition. In de bedijfsscan is er aandacht voor delphiniumkwekerij Wim van Staalduinen die zowel in Westland als Spanje actief is met bloemenkweken.

Zie hier de volledige inhoudsopgave van VBB19.

 

 

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties