FleuraMetz committeert zich aan Blueroots

FleuraMetz en de andere founding partners hebben de intentie om dit jaar hun handelsstromen via Blueroots te laten verlopen. Volgend jaar hebben de 22 bedrijven de verplichting dat te doen. „We committeren ons dus echt aan het platform”, aldus Frank Koenen, CEO van FleuraMetz.

Frank Koenen gelooft in het slagen van het platform. „Voor het slagen heb je volume nodig en dat hebben we. De totale omzet van alle aandeelhouders samen is ruim drie miljard euro. Ik schat in dat we zo’n 80% van de niet-klokstromen in Nederland voor rekening nemen en daar gaat het bij zo’n platform juist om.”

FleuraMetz doet steeds meer zaken met hun ‘preffered suppliers’. Op dit moment komt 50% van de handel daar vandaan en volgend jaar zal dat aandeel op 70% liggen. „Ons bedrijfsmodel is aan het veranderen. Onze ‘preferred suppliers’ zijn net zoveel klant als onze eindklanten”, aldus Koenen.

Koenen verwacht dat de omzet van het bedrijf dit jaar de 400 miljoen euro gaat aantikken. Het aantal cash & carry’s dat FleuraMetz opent neemt per saldo toe. In Europa stagneert het, maar in bijvoorbeeld Australië en Noord-Amerika groeit het bedrijf hard. „Duitsland is nu onze belangrijkste afzetmarkt, maar het kan zo maar zijn dat Amerika die positie gaat overnemen.”

Benieuwd naar het hele interview met Frank Koenen? Lees het in Vakblad nummer 6, dat op 9 februari verschijnt.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties