Keukenhof is wereldbedrijf volgens PR-manager Gerards

Keukenhof is een wereldbedrijf geworden volgens Annemarie Gerards. „Je ziet ons overal. Op social media zijn we Amsterdam voorbij. Het aantal bezoekers is fors toegenomen, maar nog steeds gaan ze met een wow-gevoel weer naar huis. 

„Mooi dat je met relatief weinig, een mooi park met bloemen, zoveel kan bereiken.” Dat zegt Annemarie Gerards (55). Ze stapte achttien jaar geleden over van VVV Noordwijk naar Keukenhof en werd daar manager marketing, sales en PR. Het marketingteam telde vier personen. Inmiddels werken we met acht man aan communicatie, PR, social media, events, etcetera. Per 1 november 2019 is Gerards sr. communicatieadviseur bij Floriade Expo 2022 in Almere. „Het was leuk werk bij Keukenhof, maar ik was ook toe aan een nieuwe uitdaging. Die vond ik bij de Floriade Expo 2022. Leuk, innoverend én groen, dus ik ga vast sectorgenoten tegenkomen in mijn nieuwe baan.”

 

Is er veel veranderd tijdens je 18 jaar dienstverband?

„We merken ook dat de sierteeltsector steeds meer aan ons hecht. Ook de samenwerkingen met partners als Arriva, NS en ANWB en buitenlandse organisaties werden intenser. Je kan niet zonder partnerschappen als je dagjesmensen en toeristen een prettig en dagvullend programma in Nederland wilt aanbieden. En als je wilt inspelen op thema’s als duurzaamheid, vergrijzing en een leefbare omgeving. In diverse landen heb ik samen met partners zulke programma’s gepromoot. Connecties maken is mensenwerk.”

 

Annemarie Gerards was Vakgenoot in het editie 42 van het Vakblad voor de Bloemisterij. Lees daar het volledige interview, of in het digitale magazine (na inloggen) via deze link.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties