Vakblad voor de Bloemisterij Corona ‘Deze crisis is het ergste dat ik ooit heb meegemaakt’

‘Deze crisis is het ergste dat ik ooit heb meegemaakt’

0

Marco van Zijverden heeft als CEO van Dutch Flower Group vaker een crisis moeten doorstaan met het bedrijf, maar deze vindt hij fundamenteel anders. „Bij eerdere crisissen gaan er in ieder geval nog bloemen en planten de deur uit. Nu zijn veel klanten wereldwijd dicht. Ik hoop niet dat ik dit ooit nog een keer hoef mee te maken.”

Bij Dutch Flower Group is de impact van de coronacrisis per bedrijf verschillend. Bedrijven die leveren aan de importerende groothandel en bloemisten draaiden afgelopen weken zo’n 80% minder omzet. Bij de retailbedrijven bedraagt het omzetverlies zo’n 50%. „Deze crisis is het ergste dat ik ooit heb meegemaakt”, zegt CEO Marco van Zijverden.

Van Zijverden geeft aan dat geen enkel bedrijf binnen Dutch Flower Group zal omvallen. „Wij zijn goed gefinancierd. Maar we komen er niet onderuit dat we het in de toekomst met minder partijen zullen moeten gaan doen”, zo voorspelt hij.

Hij maakt hij zorgen over het aanbod bloemen en planten dat straks voorhanden is. Hij vindt het spannend hoe dat straks zal lopen, als de afzet weer goed op gang komt.

Meer daarover lezen? Het interview met Marco van Zijverden staat vrijdag 17 april in het Vakblad voor de Bloemisterij. Online is het alvast hier te lezen..

 

 

Cindy van der Zwet
Is redacteur Markt & Trends bij het Vakblad voor de Bloemisterij. Zij schrijft onder meer over de afzet, marketing en digitalisering.

Reageer op dit artikel

avatar