De democratisering van de zwemvijver

Een zwemvijver voor iedereen? Nou, niet letterlijk misschien, maar zwemvijvers worden wel steeds bereikbaarder. Ontwerper en hovenier Ruud Aanhane maakt lichtgewicht zwemvijvers die steeds goedkoper blijken te kunnen. Dankzij de populariteit van zwemmen in eigen tuin én strakke marketing, maakt hij momenteel de ene na de andere zwemvijver.

Hoewel er duidelijk een bredere trend gaande is, is de grote vraag naar zwemvijvers bij Aanhane grotendeels te danken aan een project van zijn dochter. Loes Aanhane deed de Rotterdamse kunstacademie en heeft nu haar eigen marketingbureau. „Ze zei: ’Pap je moet de domeinnaam zwemtuinen.nl vastleggen’. En een tijdje later had ze een website gemaakt.”

zwemvijver
Afbeelding van de website zwemtuinen.nl. Beeld: Loes Aanhane

De website opent met een ’trailer’, een filmpje dat qua productiekwaliteit zo op tv zou kunnen. De trailer draait om twee zwemtuinen, waaronder die bij Aanhane’s eigen woning. „Je ziet in de clip mooie beelden van mensen die actief genieten in hun zwemtuin.” Zwemtuinen.nl sloeg meteen aan. „Half december kwam de website online en in januari had ik zeven opdrachten voor tuinen met zwemvijvers. Dat terwijl ik er in de afgelopen jaren maar drie heb aangelegd.”

Lees in Tuin en Landschap 7 wat Aanhane’s kijk op de zwemvijver en de tuinen eromheen is. Heb je een digitaal abonnement? Klik dan hier om het artikel meteen te lezen.

Nog geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden of bel 071-5659644.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties