Dutch Flower Group en FleuraMetz bouwen aan nieuw digitaal platform

Dutch Flower Group wil samen met FleuraMetz een nieuwe digitaal systeem op de markt gaan brengen. Volgens de handelspartijen is het belangrijk dat er concurrentie blijft. „Telers hebben hiermee weer een keuze.”

In een interview met het Vakblad voor de Bloemisterij geeft Marco van Zijverden, CEO  Dutch Flower Group, aan dat hij met FleurMetz om de tafel is gaan zitten voor een nieuw platform. „Het wordt een systeem waar in eerste aanleg onze preffered suppliers en buitenlandse kwekers gebruik van kunnen maken, om onze supply chain efficiënt te organiseren. Leden van Royal FloraHolland kunnen gewoon via de veiling af blijven rekenen. Je moet zorgen dat je concurrentie houdt, dit zorgt voor innovatie. Verder kan ik er nu weinig over zeggen. We zijn er nog volop mee bezig.”

Van Zijverden heeft gemengde gevoelens over de overname van FloraXchange door FloraHolland.  „Vanuit de veiling gezien snap ik ‘m volledig. Zij halen hiermee een concurrent uit de markt weg. Maar ik zie vanuit concurrentieoogpunt liever een aantal systemen op de markt. FloraXchange hield namelijk de boel wel scherp”, aldus Van Zijverden.

Lees het hele interview met Marco van Zijverden in Vakblad voor de Bloemisterij nummer 26, dat op 30 juni verschijnt.

 

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties