Vakblad voor de Bloemisterij Het vak Prins Paphiopedilum lid van Logico

Prins Paphiopedilum lid van Logico

0

Het bedrijf P.P Orchideeën uit Naaldwijk sluit aan bij Logico. Het zevende lid van deze verkooporganisatie met een breed sortiment orchideeën teelt uitsluitend phaphiopedilum.

Tijdens de 11e editie van de zogenoemde Matching Days kon P.P. Orchideeën zich uitgebreid presenteren. De witgroene bloemen van cultivar Pinocchio en de donkerrode Black Jack vielen op, net als de verpakking van het merk ChiChi, dat P.P. Orchideeën al enkele jaren heeft voor zijn phaphipedilums. Dat merk blijft bestaan nu het bedrijf is toegetreden als lid en aandeelhouder van Logico. Het werkte voor de afzet al enkele jaren samen met deze verkooporganisatie van een breed sortiment orchideeën. Vanaf nu zal er ook op de gebieden ICT, marketing en dergelijke meer samenwerking zijn.

45 à 55 miljoen euro omzet per jaar

Jaarlijks draait Logico zo’n 45 à 55 miljoen euro omzet, waarbij phalaenopsis goed is voor een omzetaandeel van zo’m 60 %. Kortom, de groep ‘overige orchideeën’ is behoorlijk belangrijk voor Logico. Ze merkt dat de aandacht voor die groep steeds meer groeit bij haar klanten. Ook tijdens de Matching Days van deze week blijkt dat. Phalaenopsis blijft voor velen belangrijk in omzet en volume, maar de belangstelling voor meer variatie met orchidee groeit. En voor het inspelen op bepaalde thema’s is een breder sortiment orchidee eveneens gunstig. Een tray met zes cambria’s per verkooptafel orchideeën kan al een groot verschil maken op de winkelvloer, zo gaf een inkoper van Intratuin aan tijdens de Matching Days.

Ook potanthurium

Orchideeën van A-Z voor klanten van A-Z, dat is de slogan van Logico. Naast P.P. Orchideeën lieten de leden  VG Orchids, VG Colours, Fransen Orchideeën, Kwekerij Zeurniet, Bos Orchids en Kwekerij Op Dreef hun planten zien. Ook potanthuriumkwekerij Karma Plants was van de partij. Zij is een van de bedrijven waar Logico nauw mee samenwerkt, ook op de winkelvloer.

Directeur Arie Stolk vertelde vorige week, week 26, in het Vakblad voor de Bloemisterij dat samenwerking en ‘korte lijntjes’ de afzet goed doen. Ook in ons digitale magazine kunt u dat (na inloggen) teruglezen.

In de fotoreportage een indruk van de Matching Days, dit jaar van 2 t/m 5 juli op de hoofdlocatie aan de Zijtwende in De Lier.

 

 

 

Reageer op dit artikel

avatar